Tre på Tre – sammanfattning

I och med att jag läst klart ”Halvblod” av Sofie Trinh Johansson i fredags (1/11) så är jag nu klart med Pocketlovers tre-på-tre-utmaning. Man skulle alltså välja tre böcker som på något sätt hade ett tema och sedan läsa dem mellan 1 september och 30 november.

 

Till utmaningen valde jag att jag skulle läsa tre böcker som är första delen i en serie. Det blev ”Kretsen” (The Raven Cycle, #1) av Maggie Stiefvater, ”Blodsmagi” (Blood Journals, #1) av Tessa Gratton och ”Halvblod” (Halvblodstrilogin, #1) av Sofie Trinh Johansson.

Nu har jag alltså slutfört utmaning nästan en hel månad före slutdatumet och jag är jättenöjd.

 

Förra året var jag också med och då hade jag valt att läsa del 5-7 av Harry Potter, men jag fick inte läst ett ord i någon av böckerna. Så att jag slutförde utmaningen i år var ett stort framsteg.

 

Här nedan kan ni se bilder på böckerna jag har läst och under dem hittar ni även länken till respektive recension.

Kretsen (The Raven Cycle, #1)

Här är recensionen.

Blodsmagi (Blood Journals, #1)

Här är recensionen.

Halvblod (Halvblodstrilogin, #1)

Här är recensionen.

Kommentera

