Alvernas rike

Alvernas rike (Den eviga eldens magi, #4)

Titel: Alvernas rike
Författare: Patrik Bergström
Illustratör: Laura Diehl
Serie: Den eviga eldens magi, #4
Förlag: Lilla Piratförlaget
Typ: Recensionsex
Format: Inbunden
Sidantal: 74
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 2 november 2013
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här är del fyra i serien ”Den eviga eldens magi” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!

 

Alex och Corinthia färdas till Alfheim, skogsalvernas hem, för att träffa sin farmor Ymbla. På väg dit händer det lite märkliga saker och väl framme får de slåss mot draken Grimaug som dödade deras pappa.

 

Äventyret i Eyrvandir fortsätter och man får veta mer om barnens bakgrund och historia och även deras världs historia.

Det är en spännande och farlig läsning. Det går inte att slå ihop boken och lägga den ifrån sig utan man måste läsa den i sin helhet på en gång.

Jag kan varmt rekommendera den här och de tidigare delarna i serien.

Nu väntar jag intensivt på femte och, vad jag har hört, sista delen i serien!

Kommentera

