Days Gone Bye

Days Gone Bye (The Walking Dead, #1)

Titel: Days Gone Bye
Författare: Robert Kirkman
Illustratör: Tony Moore, Cliff Rathburn
Serie: The Walking Dead, #1
Förlag: Image Comics Inc.
Typ: Egenägd, serieroman
Format: Häftad
Sidantal: 144
Läst på språk: Engelska (=originalspråk)
Utläst: 10 november 2013
Utmaningar: Skräckläs 2013, #3
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, The Book Depository

 

Rick Grimes vaknar upp ur sin koma på sjukhuset. Det kommer ingen sköterska när han trycker på knappen så han går ut ur rummet. Hela sjukhuset är fullt av zombier. Han tar sig hem och där visar det sig att grannen med som lever, men Ricks familj är borta. Han drar till Atlanta. Där börjar ett nytt liv och allt elände …

 

Den här boken var faktiskt riktigt bra. Jag kände igen vissa saker eftersom jag har sett något enstaka avsnitt av tv-serien när den började sändas i Sverige. Tyvärr fastnade jag aldrig riktigt för tv-serien. Men i bokform har serien stor potential att bli en favorit. Vi får väl se framöver. Jag kan åtminstone rekommendera första delen för den var som sagt riktigt bra. Nu kastar jag mig över del två.

Kommentera

