Miles behind us

Miles Behind Us (The Walking Dead, #2)

Titel: Miles behind us
Författare: Robert Kirkman
Illustratör: Charlie Adlard, Cliff Rathburn, Tony Moore
Serie: The Walking Dead, #2
Förlag: Image Comics Inc.
Typ: Egenägd, serieroman
Format: Häftad
Sidantal: 136
Läst på språk: Engelska (=originalspråk)
Utläst: 10 november 2013
Utmaningar: Skräckläs 2013, #4
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, The Book Depository

 

SPOILERVARNING! Det här är del två i serien ”The Walking Dead” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!

 

Man får veta lite mer om vad som hände mellan Shane och Lori. Gruppen packar ihop och ger sig av i Dales gamla husbil. under en jakt blir Carl, Ricks och Loris son, skjuten. Men de får oväntad hjälp och träffar fler överlevare med en lite annan syn på tillvaron.

 

Även denna del är riktigt bra. Man dras med direkt i handlingen. Jag kan varmt rekommendera den.

Efter att ha läst Simon Peggs efterord gjorde det hela berättelsen än mer intressant. Den gav den en annan infallsvinkel. Det fick en att börja fundera över vad som egentligen hände. Jag ska snart kasta mig över nästa del.

Kommentera

