Ett år till av mitt liv har passerat

Då har man idag blivit ett helt år äldre. Detta innebär även att jag nu har passerat 20-talen och trätt in i de mystiska 30-talen. (Jag fyller alltså 30 år idag.)

 

Hur känns det?

Jag var lite nervös inför att passera 20 men nu har jag kommit på att det är inte så dumt att bli 30. Det är ju bara en siffra. Det säger ju egentligen inte så mycket om mig som person. 🙂 Jag har haft lite livskriser de senaste veckorna i största allmänhet men nu har jag förlikat mig med faktumet att livet är som det är. Det är bara att försöka göra det bästa av det man har och det är inte lite när man funderar över det. 🙂

 

Hur firar jag då detta?

 

Jo, genom att vara sjuk. Jag hostar hysteriskt fortfarande så det blir en ganska lugn dag. Jag bloggar lite, tänkte läsa lite för jag har fått tillbaka lite av orken så jag somnar inte efter en halv sida längre, jag funderar på att titta på NRK:s program med stickning som de sände för någon vecka sen och kanske sticka lite till det.

Jag skulle ha haft lite kalas imorgon men med tanke på hur mycket jag hostar och hur trött jag blir av det så får det vänta tills jag blir frisk.

 

Vad har jag då fått så här långt?

Av mamma och pappa har jag fått pengar. Av dessa pengar gjorde jag slag i sak och köpte nya glasögon för de behövde bytas ut. De kom i fredags förra veckan. Jag ser bara så fruktansvärd ut just nu med tanke på att jag är sjuk annars skulle jag ha fotat dem. Av min kära moster med make och mormor och morfar har jag också fått pengar och de kommer att komma till bra användning framöver. Av maken kommer jag inte att få något. Vi har kommit fram till att det är löjligt att vi ska ge varandra saker det är bättre att vi köper det vi vill ha när vi vill ha det. Men jag hoppas att han gör något gott till middagen ikväll och gärna någon riktigt mumsig efterrätt. 🙂

 

I bokväg har jag inte fått så mycket än i alla fall. Vi får väl se framöver. Dagen är ju inte slut än och jag kommer ju att ha ett litet kalas om någon vecka eller så.

2 thoughts on “Ett år till av mitt liv har passerat”

Kommentera

