Bokbloggsjerka 29 november – 2 december

 

Annika har haft en välförtjänt paus i några veckor men nu är hon tillbaka med jerkan och veckans fråga lyder:

Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram?

 

Det här känns som att det blir ett ganska generellt svar.

 

En kram skulle jag vilja ge till de karaktärer som saknar familjemedlemmar som t.ex. Harry Potter, Asrin (i serien Speglarnas hemlighet), Silla (i boken Blodsmagi). De måste ha det jättejobbigt efter att ha förlorat sina föräldrar.

 

Så ska vi se. En käftsmäll skulle jag vilja ge till Snape åtminstone till en början i Harry Potter-serien för jag gillar honom verkligen inte innan man får veta hur allt verkligen ligger till. För att inte tala om många av de onda karaktärerna i olika böcker. De är ju hemska och borde få en smäll så att de skärper till sig och blir goda. 😉

 

Okej, det här svaret blev väldigt svamligt. Men så sitter jag nu här kl. 22:25 en fredagskväll efter att ha sovit krattigt natten tills i dag och har huvudvärk. Då blir det som det blir. 🙂

7 thoughts on “Bokbloggsjerka 29 november – 2 december”

  1. Inga karaktärer jag känner igen, men jag är helt på din sida när det gäller motiveringen till kramarna. Massor av kramar ska en dela ut där!

Kommentera

