Sommaren utan män

Sommaren utan män

Titel: Sommaren utan män
Författare: Siri Hustvedt
Förlag: Excess
Typ: Egenägd
Format: Excess
Sidantal: 282
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Summer Without Men
Översättare: Ulla Roseen
Utmaningar: Återta bokhyllan!
Utläst: 5 december 2013
Mitt betyg: 
Finns att köpa på:
Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boris vill ta en Paus från äktenskapet med Mia. De har varit gifta i 30 år. Pausen är en 20 år yngre fransyska som Boris jobbar med. Mia bryter ihop och hamnar på psyket. Men blir bättre. Den här sommaren hyr hon ett hus i sin barndomsstad Bonden där hennes mamma bor på ett hem.

 

Det var en konstig bok med upp- och nedgångar. Få komiska inslag men de är nog de enda som höll mig kvar annars hade jag inte läst klart boken. Jag kan säga att jag inte förstod den till fullo. Mycket på grund av de gånger då Mia rantade en massa om filosofi och sådant. Det är så komplicerat så nej, jag gillade inte boken, tyvärr.

Kommentera

