Tematrio – Önskeklappar

 

Det var längesen jag skrev en tematrio nu. Men efter mycket funderande över veckans ämne så har jag nu kommit på en trio, tror jag.

Det är Elisabeth (ursäkta om jag har stavat fel)  på Lyrans Noblesser som knåpar ihop tematrioämnena. Läs mer om detta här.

 

Så här lyder veckans ämne:

Berätta om tre tillskott som känns nödvändiga i din bokhylla!

 

Här är min trio:

1. Böcker från förlaget Sekwa är alltid önskade. Deras utgivning verkar riktigt bra. Främst är jag intresserad av ”Ät mig” av Agnès Desarthe och ”Smaken” av Muriel Barbery. Men deras andra böcker är också välkomna. (Jag har dock redan ”Igelkottens elegans”, ”Drömbokhandeln”, ”Bubblor”, ”En ovärdig dotter”, ”Tunisian girl”.)

2. ”Expedition: min kärlekshistoria” av Bea Uusma. Allra helst vill jag ha den illustrerade utgåvan (ISBN: 9789113037554) bara för att det vore kul. Men jag skulle bli glad för den billigare textutgåvan (ISBN: 9789113051154) också. 🙂 (Här är den illustrerade utgåvan billigast. Textutgåvan är kostar lika mycket på både Bokus och Adlibris.)

3. ”Och ett skepp med sju segel och femti kanoner ska försvinna med mig” av Bodil Malmsten. Det är hennes senaste och om jag inte misstar mig också den sista loggboken. Jag har de andra och vill jättegärna ha även den här så att jag kan sätta mig och sträckläsa alla på en gång. (ISBN: 9789174991062). (Den kostar lika mycket på både Bokus och Adlibris.)

Kommentera

