Bokbloggsjerka 7-10 november (2014)

Den här veckan lyder Annikas fråga som följer:

Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?

Jag har inte ens fyllt år än (fyller 15 november) så jag tycker att det är lite tidigt att börja fundera över julönskelistan. Men eftersom vi knappt byter julklappar i släkten längre så har jag knappt funderat över detta. Vi får mest pengar av våra föräldrar och mormor och morfar. De som får riktiga julklappar är mina kusinbarn och då ger vi (jag och maken) dem oftast böcker, såklart. Detsamma gäller vid födelsedagar. Jag och maken har slutat ge varandra presenter. Vi köper det vi behöver när vi behöver det istället. Nåja, jag spårade nog ur lite här. Jag har trots allt en vän som jag brukar byta julklappar med så jag kan väl skriva lite vad jag önskar mig så att hon kan se det.

Böcker är ju aldrig fel och så sent som igår satt jag och rensade i min önskelista på Goodreads så vill man se mer av vad jag önskar mig i bokväg så är det bara att klicka här.

Utöver det som finns med på den listan så önskar jag mig följande:

  • Fler böcker av Stephen King i Bra Böckers snygga storpocketutgåvor. Jag har några stycken men jag vill ha fler. Tyvärr verkar de vara slutsålda. 😦
  • Jag vill gärna ha och läsa någon mer bok av E. Lockhart. Jag gillade verkligen ”We Were Liars” och tydligen har hon skrivit många fler böcker.
  • Klassiker i snygga utgåvor helst på originalspråk förutsatt att jag kan språket.

Se där jag kom faktiskt på några saker i alla fall. 🙂

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 7-10 november (2014)”

Kommentera

