Recensionsexemplar

Det är många som har skrivit liknande inlägg genom åren och nu känner jag att det nog är dags även för mig.

Jag kan börja att säga att jag är jättetacksam för alla recensionsex som jag har fått genom åren och som jag förhoppningsvis kommer att få i framtiden. Men för att förlag ska veta hur jag hanterar det hela så känns det vettigt att skriva en kommentar om det hela.

Det händer ofta att jag frågar efter recensionsex och då vill jag verkligen läsa boken och kommer att göra det. Det betyder att jag har läst om boken och gjort ett aktivt val.

Det händer dock att det ibland bara dyker upp en bok i mejlkorgen eller i brevlåda utan att jag visste om att den skulle dyka upp och det är roligt. Men det betyder dock att boken kommer att bli lågprioriterad i min läshög eller om jag inte är intresserad av boken så kommer den tyvärr inte att läsas överhuvudtaget.

Det bästa är att kontakta mig först och se om jag är intresserad av boken. Är jag inte intresserad blir boken bara liggande och stressar mig. Jag har så otroligt många andra böcker som jag vill läsa.

 

 

5 thoughts on “Recensionsexemplar”

  1. Jag resonerar som du gör, MEN jag måste säga att jag blir så himla lycklig över vartenda recensions-ex jag får! När jag tittar på många andra bloggar så verkar det fullkomligt strösslas böcker över dem – men så är det inte för mig. Och skulle jag våga ta mod till mig och be om ett ex så brukar jag få en länk till en digital bok istället, vilket är helt meningslöst eftersom jag inte har en läsplatta. Jag blir så otroligt glad att jag ens uppmärksammas! 🙂

    1. Jag mebar verkligen inte att jag inte är tacksam för böckerna. Det är jag. Men det är bättre att böckerna hamnar hod någon som har ett större intresse för dem, alltså de som bara dyker upp.

  2. Jag förstår verkligen din inställning! Har man inte frågat efter en bok är det ju inte säkert att man är intresserad av den. Det finns så många andra böcker att hellre lägga tiden på istället.

Kommentera

