Ändrade mål och utmaningar för 2015

Vi har kommit en  bit in i mars 2015 och jag ser redan nu att en del av de mål och utmaningar som jag satte upp i början av året inte kommer att hålla så jag tänkte revidera och ändra dem lite.

Här kan  ni läsa om hur jag tänkte mig det hela i början av året.

Jag tänker bara ta upp de rubriker som jag tänker ändra i de andra kvarstår som det var tänkt från början.

 

2015 Reading Challenge

Jag satte som jag har gjort de senaste åren upp 100 böcker att läsa som mål för året. Men efter två månader har jag bara fått läst 12 stycken och jag ligger efter enligt Goodreads. Detta har fått mig att fundera över det hela och nu har jag bestämt mig för att sänka antalet till 65. Jag vet att det är en drastisk sänkning. Men det har att göra med att jag har känt mig stressad över att Goodreads säger att jag ligger efter och jag har planer på att läs en del av mina tegelstenar (böcker på över 500 sidor) i år så det känns rimligare att göra en drastisk sänkning än att ha en ouppnåelig siffra.

 

 

Köpstoppsreglerna

Jag tänker även ändra lite i mina köpstoppsregler för jag ser att de jag satte upp är ohållbara. Här kan ni läsa om reglerna jag satte upp i början av året.

Här är de nya reglerna:
  • När jag lånar böcker på biblioteket får det endast vara fortsättningar på serier. (Kvarstår sedan tidigare.)
  • Det är okej att fråga efter recensionsex och köpa böcker som inte är fortsättningar på serier. (Nytt)
  • För att få köpa en bok eller fråga efter ett recnsionsex ska jag helst ha läst 5 av mina egna böcker först. Men det går att kompensera i efterhand. Så för var 5:e egen bok som jag läser kan jag, om jag skulle känna för det, antingen köpa en bok eller fråga efter en bok som recensionsex. (Nytt antal, tidigare var det 10)
One thought on “Ändrade mål och utmaningar för 2015”

  1. Flera utav mina mål kommer säkert inte hålla för mig heller. Det där med köpstopp måste jag bli hårdare med. Jag badar i böcker. Bara i början av året har min boksamling ökat med 40 böcker. Helt vansinnigt.

Kommentera

