Slutet på kedjan

Slutet på kedjan
Slutet på kedjan

Titel: Slutet på kedjan
Författare: Fredrik T. Olsson
Uppläsare: Stefan Sauk
Serie: William Sandberg, #1
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 19 h 47 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 13 augusti 2015
Utmaningar: Sommarbingo 2015, #7; Kaosutmaning 2015, #14
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

William Sandberg förs bort. Han är superbra på att knäcka koder och hitta nycklar. Detta vill en hemlig organisation att han gör åt dem. Där träffar han Janine som är expert på sumerisk piktografi.

Det blir virus, död, oväntade vändningar, mycket spring, mycket tänk och en hel del frågor.

Mina tankar

Det var spännande på olika nivåer. Det gillar jag.

Berättelsen kändes lite annorlunda även om basstoryn var en hemlig organisation behöver hjälp av någon som de kidnappar och tvingar att arbeta för dem.

Även upplösningen var annorlunda och får läsaren eller åtminstone mig att fundera över vår existens.

En del av beskrivningarna av vad viruset gör med människorna fick mig två gånger att nästan spy i bilen där jag lyssnade på boken så boken kanske inte är för dig som är klökmagad.

Jag rekommenderar boken varmt. Den var riktigt bra.

6 thoughts on “Slutet på kedjan”

Kommentera

