Augusti – en sammanfattning

Än en gång är jag sen med min månadssammanfattning. Men här är den nu för augusti.

Så här såg läsningen ut i bilder:

Escape from Lucien (Amulet, #6)
Escape from Lucien (Amulet, #6)
Sovarna (The Raven Cycle (Kretsen), #3)
Sovarna (The Raven Cycle (Kretsen), #3)
Slutet på kedjan
Slutet på kedjan
Den osynlige mannen från Salem(Leo Junker, #1)
Den osynlige mannen från Salem
(Leo Junker, #1)

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 4
Antal lästa sidor: 512
Tid: 29 h 15 min
Antal lästa e-böcker: 1
Antal lästa ljudböcker: 2
Antal lästa seriealbum/-romaner: 1
Antal lästa recensionsex: 1
Antal lästa egenägda: 2
Antal lästa bibliotekslån: 1
Antal lästa på svenska: 3
Antal lästa på engelska: 1
Min digitala bokhylla: 1
Kaosutmaning 2015: 1
Sommarbingo 2015: 3

Kommentar till läsningen

Månadens bästa bok eller snarare böcker var ”Slutet på kedjan” av Fredrik T. Olsson. Den var nästan en femma och spänningen och vändningarna i boken var suveräna. 🙂

Månadens sämsta bok var ”Den osynlige mannen från Salem” av Christoffer Carlsson. Den var faktiskt riktigt tråkig.

Antalet böcker verkar hålla sig runt fyra per månad. Denna månad fick jag verkligen kommit igång med att lyssna på ljudböcker till och från jobbet. Det var ju något positivt.

Dessutom påbörjade jag ”Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt” av Katarina Bivald och fick läst större delen av boken men den avslutades i september så mer om den i ett annat inlägg.

Kommentera

