December 2015 – lite planer

Som alla har märkt så går vi mot jul. Det är snart december vilket innebär julmånaden. Vi har ju redan haft första advent (igår).

Jag har börjat fundera lite på hur jag tänkte mig min läsning under december. Först kanske jag ska säga att vi får nycklarna till vårt hus imorgon så det blir nog inte jättemycket läst under just denna månad då vi har en del att greja med och så ska vi flytta. Men jag har tänkt ut en potentiella läshög delvis med fokus på just jul. Den ser ut så här:

How the Grinch Stole Christmas!
How the Grinch Stole Christmas!

Denna bok är Boktokarnas val under december då vi har temat Jul. Boken är som tur var kort så jag ska nog inte ha några problem att få läst den trots alla flyttbestyr.

Karl-Bertil Jonssons julafton
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton

För att fortsätta på jultemat så har jag ju nyss fått Tage Danielssons bok om Karl-Bertil Jonsson. Jag gillar att titta på tv-programmet som visas på julafton, men det var några år sen sist. Det var lite av en tradition att titta på denna saga på julafton när alla var lite trötta och så åt vi tomtegröt till. Det ska bli kul att få läsa berättelsen för en gångs skull.

Last Christmas (Last Christmas, #1)
Last Christmas (Last Christmas, #1)

 

A Merry Little Christmas (Last Christmas, #2)
A Merry Little Christmas (Last Christmas, #2)

Ska jag fortsätta på jultemat så är det dessa två böcker som finns till hands. Alla andra är nedpackade och jag vet inte om de kommer att hinna komma fram i tid för att hinna läsas under december. Dessa böcker är dock mer osäkert om jag kommer att få läst.

Vi
Vi
Miniatyrmakaren
Miniatyrmakaren

I övrigt är det dessa två recensionsex som står på tur att läsas. Jag får se hur mycket jag hinner med av dem som sagt.

Där har ni alltså min läsplanering för december.

Vad tänker ni själva läsa?

One thought on “December 2015 – lite planer”

Kommentera

