Boktokarna får ta en paus på obestämd tid

Detta inlägg är tråkigt att skriva. Men jag känner att jag helt enkelt inte har tid att hålla i en bokcirkelgrupp längre. Det innebär att Boktokarna får ta en paus på obestämd tid.

Jag gillar gruppen och vill därför inte lägga ner den helt. Men med tanke på att jag knappt har någon lästid på grund av mitt jobb och den pendling som det medför så känns Boktokarna just nu som ett stressmoment i min tillvaro. Det vill jag verkligen inte att gruppen ska vara.

När vi har fått in internet i huset kommer jag att ta bort diskussionen för ”Räddaren i nöden” om ingen har skrivit något i den. Men jag kommer INTE att radera gruppen från Goodreads eftersom jag gillar det vi har pratat om och gärna vill kunna gå tillbaka för att läsa det igen och även för att jag när jag får en bättre jobbsituation kanske känner att jag har tid att återuppta nöjet att leda gruppen igen.

Tack, alla ni som är medlemmar i gruppen och har deltagit i diskussionerna! Jag hoppas att ni återvänder den dag jag hinner återuppta gruppen.

image

2 thoughts on “Boktokarna får ta en paus på obestämd tid”

  1. Som jag skrev på Twitter så förstår jag precis och respekterar ditt beslut. Det ska vara kul och inte press.
    Men kanske lägga en blänkare om att gruppen är pausad även på Goodreads? Såg att någon hittat dit på egen hand (alltså inte via din blogg) och undrade när vi skulle börja prata om nästa bok.

Kommentera

