En smakbit på söndagen – Bokklubben vid livets slut

Det här inlägget har sitt ursprung  hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten –  en bokblogg. Där heter inlägget En smakebit på søndag. Tanken är att man delar en liten textrad eller så ur den bok/de böcker som man för tillfället läser. Den här söndagen bjuds ni på ett citat ur boken ”Bokklubben vid livets slut” av Will Schwalbe.

Under cellgiftsbehandlingen samma dag skulle vi än en gång komma att diskutera slutet på Den ovillige fundamentalisten. >>Jag skulle i alla fall vilja veta vem av personerna som dör. Jag har läst slutet så många gånger.<<, sa jag. >>Jag blir så irriterad när jag inte får veta.<<

>>Jag också. Det är därför jag alltid läser slutet först. Men ibland kan man helt enkelt inte veta vad som kommer att hända, fastän man känner till alla omständigheterna. Man får vara beredd på det värsta men hoppas på det bästa.<<

(sid 201)

Bokklubben vid livets slut
Bokklubben vid livets slut
One thought on “En smakbit på söndagen – Bokklubben vid livets slut”

Kommentera

