Varför skjuta på det bästa till sist?

Jag har inte hunnit med att skriva förrän nu. Men sist jag skrev så hade min anteckningsbok försvunnit. Den återfanns senare på kvällen i en låda med böcker i bastun. Så allt är frid och fröjd igen. Min Strindberg är tillbaka!

anteckningsbok Strindberg

Nu till rubriken på inlägget.

Jag har semester denna vecka och njuter helt enkelt av livet. Igår var jag på shoppingtur i Borås med min mamma och moster. Det blev mycket handlat och jag måste säga att jag är mycket stolt över mig själv. Jag var nämligen inne på Akademibokhandeln i centrum för att köpa kartplast till några nya pocketböcker (mer om de om några dagar). Jag lyckades ta mig ut från bokhandeln med endast två rullar kartplast och en jättesöt reflex, ingen bok följde alltså med. 🙂

uggelreflex

Att lyckas gå in i en bokhandel utan att köpa en bok är ett stort steg i rätt riktning för mig med tanke på den enorma mängd olästa böcker som jag äger.

Okej, även detta blev ett litet avsteg från inläggsrubriken. Tanken bakom den är att jag idag har som plan att söka jobb och blogga och sen läsa. Men nu efter sen frukost känner jag: Varför skjuta upp det bästa till sist? Jag sätter mig och läser klart ”Bokklubben vid livets slut” sen kan jag göra allt det andra.

Hoppas ni har en bra dag!

2 thoughts on “Varför skjuta på det bästa till sist?”

  1. Vilken tur att du hittade ditt block. Jag råkade ut för samma sak för många år sedan vid en flytt. Men mitt kom aldrig tillrätta. Där fanns anteckningar om böcker jag läst ända sedan slutet av 1970-talet. Riktigt surt 😦

    1. Oj, det lät verkligen inte kul att bli av med så gamla anteckningar. Mitt block innehåller bara läsning för 2015, men det var ju en del anteckningar på böcker som jag inte har bloggat om än och det hade varit lite besvärligt att återskapa i efterhand.

Kommentera

