Sword Princess Amaltea – Bok 3

Sword Princess Amaltea - Bok 3
Sword Princess Amaltea – Bok 3

Titel: Sword Princess Amaltea – Bok 3
Författare: Natalia Batista
Illustratör: Natalia Batista
Serie: Sword Princess Amaltea, #3
Förlag: Kolik förlag
Typ: Recensionsex
Format: Häftad
Sidantal: 195 sidor
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 1 november 2015
Utmaningar: Kaosutmaning 2015, #24
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON

OBS! Detta är en del i serien. Jag kan medvetet eller omedvetet råka avslöja något från tidigare delar.

 

Amaltea och Ossian fortsätter sin färd mot drottningriket De grå bergen där Ossians mor regerar.

Dorotea (Amalteas storasyster) hjälper dem lite när faror dyker upp.

De når sitt mål men stöter där på andra utmaningar.

 

Mina tankar

Det känns skön att få avslutat denna serie nu. Den har varit annorlunda med sina omvända könsroller, men jag tycker ändå att männen/pojkarna har varit lite för feminina för min smak. Jag hade förmodligen sagt så även om de varit kvinnor/tjejer.

Jag gillar dock tanken med berättelsen och sensmoralen i slutet av boken. Sensmoralen är viktig i dagens samhälle och borde verkligen förmedlas till alla ung som gammal, men särskilt ung.

Jag rekommenderar serien om du vill läsa något annorlunda men ändå bekant.

Kommentera

