Bokbloggsjerka 5-8 februari (2016)

bokbloggsjerkabild

Den här veckan tycker jag nog allt att Annikas fråga är lite knepig att besvara:

Topp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv).

Detta blir inte lätt, men jag gör ett försök.

(Egentligen är karaktärerna listade utan inbördes ordning.)

  1. Hermoine Granger i Harry Potter – Det lilla jag hittills har sett av jerkasvaren så är vi många som har valt just henne.
  2. Tessan i Rosengädda-serien – Jag vill äta hennes mat och dessutom verkar människan lite wild and crazy så det skulle nog hända en del i hennes sällskap.
  3. Mma Ramotswe i Damernas detektivbyrå – Man måste ju ha en bästis att dricka te med.
  4. Minerva Grip, mormor till Milo och Vendela i serien Sub Rosa-detektiverna – Hon verkar ha upplevt mycket i livet och har ett spännande jobb som museiintendent. Hon bör ha mycket att berätta om och dessutom ser jag det som ett plus att jag om jag var bästis med henne då skulle jag få besöka den underbara, mysstaden Elm.
  5. Sara Lindqvist i ”Läsarna i Broken Wheel rekommenderar” – Hon verkar vara min typ av person. Jag gissar att vi skulle komma väldigt bra överens särskilt om vi pratar böcker. 🙂
14 thoughts on “Bokbloggsjerka 5-8 februari (2016)”

Kommentera

