Nikkis dagbok #5

Nikkis dagbok #5 - Berättelser om en (inte så smart) fröken Besserwisser
Nikkis dagbok #5 – Berättelser om en (inte så smart) fröken Besserwisser

Titel: Nikkis dagbok #5 – Berättelser om en (inte så smart) fröken Besserwisser
Författare: Rachel Renée Russell
Serie: Nikkis dagbok, #5
Förlag: Modernista
Typ: Recensionsex
Format: Inbunden
Sidantal: 321
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Dork Diaries #5 : Tales From a Not-So-Smart Miss Know-It-All
Översättare: Ylva Stålmarck
Utläst: 11 november 2015
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON

 

OBS! Detta är en del i serien. Jag kan medvetet eller omedvetet råka avslöja något från tidigare delar.

 

Det är nytt år. Nikki vill börja på skolans tidning och få rett annorlunda uppdrag.

Brandon fyller år och ska ha fest.

Det är mycket som kommer fram om karaktärerna.

 

Mina tankar

Detta var en skön del i serien. Den var inte riktigt lika hysterisk och knepig som några av de tidigare delarna.

Nikki börjar mogna lite som karaktär.

Men jag undrar hur länge hon och Brandon orkar gå runt som katten kring het gröt.

Jag rekommenderar boken varmt, särskilt om du har läst de tidigare delarna!

Kommentera

