En smakbit på söndagen – Jordens smartaste ord

Det här inlägget har sitt ursprung  hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten –  en bokblogg. Där heter inlägget En smakebit på søndag. Tanken är att man delar en liten textrad eller så ur den bok/de böcker som man för tillfället läser. Den här söndagen bjuds ni på ett citat ur boken ”Jordens smartaste ord” av Fredrik Lindström som jag har som toabok. 🙂

Själv minns jag hur jag i min barndom när min mamma dammsög ofta fick impulsen att krypa upp i fosterställning i en närbelägen fåtölj eller soffa och bara somna i det varma, trygga suset. Samma idéer kan jag få i exempelvis varma fabriks- och maskinhallar där de olika apparaterna åstadkommer ett jämnt brus. Och jag kan fortfarande sätta på dammsugare, vattenkran, torktumlare eller dylikt om jag har svårt att sova.

(sid. 17-18)

Jordens smartaste ord
Jordens smartaste ord
One thought on “En smakbit på söndagen – Jordens smartaste ord”

  1. Jag har inte läst något av Lindström, men jag är lite nyfiken på att göra det. Har sett några avsnitt av hans tv-serie som gick för några år sedan och jag tycker om honom som domare i På spåret. Tack för smakebiten!

Kommentera

