Ett biblioteksbesök senare …

Idag efter jobbet styrde jag in bilen till Skene biblioteks parkering (det är alltså mitt närmaste bibliotek nuförtiden). Planen var att låna en bok av Katarina Mazetti i form av ljudbok eftersom jag efter tre ljudböcker av denna författare har konstaterat att jag verkligen gillar hennes böcker som just ljudböcker.

Med mig hem följde dock mer än bara en ljudbok …

Bibliotekslån 20160223.jpeg

Det blev hela fyra stycken. Nu ska jag bara lägga in skivorna på datorn i helgen så att jag kan lyssna på dem från mobilen i bilen så att jag slipper byta skiva medan jag kör.

Valen har temat flummiga böcker, alltså böcker som inte är alltför seriösa eller långa. Jag har nämligen märkt att jag inte är så förtjust i deckare vilket verkar vara den genre som har flest utgivna ljudböcker. Jag hoppas att mina bokval blir bra. 🙂

Idag började jag trots det att lyssna på just en deckare. Det är en bok som jag har fått gratis av kollektivtrafiken här i Västsverige (Västtrafik) så jag tänkte att det kan ju ändå vara värt att se vad det är för något. 18 % (128 minuter) in i boken så är den helt okej. Vi får väl se hur den utvecklar sig …

Märkta för livet
Märkta för livet

Boken jag lyssnar på är ”Märkta för livet” av Emelie Schepp. Det är tydligen första delen i en serie om åklagaren Jana Berzelius.

Kommentera

