Bokrea 2016 – Idag startar den

Idag startar bokrean 2016. Vad sjutton! Bokreastarten brukar ju vara på en tisdag! Jag har inte reflekterat över detta förrän igår då jag insåg att det inte var 24:e utan 23:e.

De flesta har redan hunnit förbeställa böcker i både fysiska bokhandlar och de på nätet.

Själv skrev jag här om att jag bara hade hittat en bok som var intressant och att jag funderade på om jag skulle beställa den eller inte. Om man säger som så här: Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Istället för att beställa den bok som jag funderade på så beställde jag två andra från Adlibris eftersom jag lade min beställning på Alla hjärtans dag då de hade en gått ut med en kod som gav 5 % rabatt på en beställning.

I min beställning hamnade följande två böcker:

Jag frångick min princip att bara köpa böcker för max 50 kr helt och hållet. ”Nattfilm” kostar 65 kr och ”När kejsaren var gudomlig” kostar 55 kr på rean. Jag fick båda för 114 kr istället för 120 kr.

Marisha Pessls bok har jag suktat efter till och från sen den kom. Jag har hört mycket bra om den och längtar efter att få sätta mig och läsa boken.

Vad gäller Julie Otsukas bok så har jag hört mycket gott om den och har därför börjat intressera mig för den. Jag hoppas verkligen att det jag har hört stämmer.

Jag räknar inte med att handla så mycket mer än detta under rean.

 

Vad har du handlat under bokrean? Länka gärna till ditt inlägg i en kommentar. 🙂

2 thoughts on “Bokrea 2016 – Idag startar den”

  1. Bägge dessa böcker är riktigt bra! Otsukas bok är dessutom verkligt tänkvärd (hennes andra bok är på samma tema, ifall du gillar denna).

    Jag har förbeställt, men minns knappt vad. Har ett problem… haha

  2. Har inte läst någon av böckerna men Otsugas bok står oläst i bokhyllan. Har handlat lite på bokrean, både förhandsbeställda och i Bokhandeln. Det blev 18 stycken och det kommer inte att bli en enda till.

Kommentera

