Nytt i bokhyllan – december

I december hittade en hel del böcker hem till mig. I början av månaden kom paketet från Adlibris med de böcker som jag klickade hem bland Black Friday-erbjudandet som de hade. Jag tog tillfället i akt att fylla på min samling av klassiker i utgåvor från Word Cloud Classics.

 

Jag och maken åkte till Erikshjälpen någon gång i mitten av månaden och då hittade jag en mycket fin utgåva av ”Borta med vinden” av Margret Mitchell i tre delar. De kostade bara 15 kr eller 10 kr styck. Jag kund inte motstå detta.

Borta med vinden
Borta med vinden

 

Sen blev det nyårsafton och då var det dags att byta julklappar med min vän Mari. Av henne fick jag två böcker. Den ena  var en jättefin utgåva av ”The Giver Quartet” av Lois Lowry och den andra var ”Finnikin of the Rock” av Melina Marchetta, första delen i serien ”Lumatere Chronicles”.

 

Finnikin of the Rock (Lumatere Chronicles, #1)
Finnikin of the Rock (Lumatere Chronicles, #1)
Kommentera

