Fira = bokköp

I måndags fick jag äntligen klart anställningsvillkoren för mitt nya jobb. När maken hade papprena i handen sade jag upp mig på mitt nuvarande jobb som projektadministratör på Teknotrans AB. Mitt nya jobb blir som sfi-lärare (sfi=svenska för invandrare) på Vuxenutbildningen i Mark. Min första dag på nya jobbet blir 25 april. 🙂

Som den boknörd och bokälskare jag är så kan ni säkerligen gissa vad jag gjorde för att fira. Självklart lade jag två order på böcker. Den ena från Adlibris och den är redan på väg så den får ni snart se. Jag tänker därför inte avslöja vilken bok det var. Men den andra blev en förhandsbeställning från The Book Depository.

Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass
Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass

Det blev ännu en utgåva av Word Cloud Classics. Denna gång valde jag ”Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass” av Lewis Carroll. Denna utgåva släpps 28 april så jag får vänta lite på den. Men fin verkar den. 🙂

Kommentera

