Mål och utmaningar 2015 – hur gick det?

Eftersom jag ligger efter i mitt bloggande kommer det först nu en sammanfattning av hur mina mål och utmaningar för 2015 gick. Här finner ni mitt inlägg från början av året. Vi tar det utmaning för utmaning.

 

2015 Reading Challenge (Goodreads)

I början av året hade jag som mål att läsa 100 böcker under 2015. Men när jag fick jobb i slutet av mars märkte jag efter några veckor att det målet inte var hållbart. Efter några sänkningar hamnade jag till slut på 50 böcker. Det gick nästan vägen. Jag fick läst 48 böcker under 2015 så jag misslyckades tyvärr med denna utmaning.

 

Köpstopp/Återta bokhyllan!/Min digitala bokhylla

Jag hade satt upp målet att ta tag i mina olästa böcker. Jag skulle vilja påstå att även detta gick lite sisådär. Det kom inte hem riktigt lika många böcker som det har gjort förr om åren, men jag läste ju inte heller så många böcker som jag har gjort tidigare så förmodligen så ökade antalet olästa böcker i mitt hem snarare än minskade, vilket var tanken att de skulle göra.

 

100 moderna ungdomstitlar/30 böcker innan 30 år (40 år)/Klassiker

Av den första av dessa tre utmaningar (100 moderna ungdomstitlar) så fick jag inte läst en enda bok. Av 30 böcker innan 30 år (40 år) fick jag läst en bok. Av klassikerna fick jag läst hela tre böcker. Så av de 100 klassikerna på listan har jag totalt, sen jag påbörjade utmaningen läst 20 av dem.

 

Boktolvan 2015

Av de tolv författare som sattes upp på listan fick jag läst sju stycken. Det är ju åtminstone mer än hälften …

 

Kaosutmaning 2015

Anna på bloggen Sagan om sagorna hade i början av året sammanställt en lista med 35 punkter med egenskaper som de böcker man läser ska ha. Jag lyckades under året beta av prick 20 böcker vilket är gränsen för att få godkänt på utmaningen. SÅ jag lyckades fullt ut med denna utmaning. 🙂

 

Utmaningar och målen för 2015 kan sammanfattas i en bild:

Failstämpel

Jag lyckades fullt ut med en av mina uppsatta mål/utmaningar. De andra borde jag har fått läst fler böcker till men tiden fanns helt enkelt inte. Det är inte så mycket mer jag kan säga om detta. Sånt är livet …

Kommentera

