Bibliotek är farliga …

Jag fick sms igår om att en ljudbok som jag hade reserverat fanns att hämta på mitt bibliotek. Inga problem, tänkte jag och svängde förbi på väg hem från jobbet.
Bibliotekslån 201960229

Dessa böcker följde med hem. ”Snö kan brinna” av Katarina Mazetti var den bok jag hade reserverat. ”Nathalie – en delikat historia” av David Foenkinos kom jag på att jag kunde titta efter under eftermiddagen igår och ”Konsten att höra hjärtslag” av Jan-Philipp Sendker var ett impulslån.

Jag hoppas att mina val är bra. Jag tror snart att jag har ljudböcker så att det räcker för alla de veckor jag har kvar att pendla till Västra Frölunda på.

Dessutom väntar jag på två andra reservationer så frågan är hur många extraböcker jag får med mig de gånger jag ska hämta reservationerna.

 

 

 

Kommentera

