Läsningen 2015 – en sammanfattning

Här kommer en sammanfattning av hur min läsning såg ut under 2015.

Enligt Goodreads så såg den ut så här:

2015 - läsningen
2015 – läsningen

Jag läste totalt 48 böcker. Det blev 11 141 sidor lästa. Jag lyssnade på ljudböcker i 59 h och 16 min  vilket är mycket mer än vad jag har gjort förr.

Betygen fördelades som ni kan se på bilden. De flesta verkar ha fått tre tekoppar. Tydligen har jag blivit lite snålare med betygen under året med tanke på att jag endast har gett fem tekoppar till två böcker.

Det som inte syns på bilden är att jag även under året beslutade att inte avsluta en bok. Det var ”Gode Gud ge mig tålamod – men gör det fort” av Lasse Eriksson.

 

Längsta boken som lästes under året var ”Vredens druvor” av John Steinbeck på hela 756 sidor.

Kortaste boken var ”How the Grinch Stole Christmas!” av Dr. Seuss på 64 sidor.

Bästa boken för året var ”Fortfarande Alice” av Lisa Genova. Det är en bok som jag rekommenderar alla att läsa. Den är så otroligt bra.

Sämsta boken utav de som fick en tekopp får jag nog allt välja ”Fem personer du möter i himlen” av Mitch Albom. Den var så tråkig helt enkelt.

 

Läsningen under året har minskat väldigt mycket. Detta på grund av att jag i slutet av mars började jobba i Västra Frölunda vilket medförde otroligt mycket pendlingstid och väldigt lite fritid på vardagarna. Dessutom köpte vi hus och flyttade in i det i mitten av december. Det innebar en hel del annat än läsning som skulle göras på helgerna under hösten då vi flyttpackade, handlade grejer till huset och mycket annat.

Men trots allt detta har jag försökt att hitta tid att läsa eftersom jag under året har insett att det är ett sätt för mig att koppla av och minska stressen.

Tja, det är väl allt jag kan säga om läsningen under 2015.

Kommentera

