Läsplaner 2016

Detta inlägg skulle ha skrivits och publicerats i början av året men på grund av att vi har haft så mycket att göra efter flytten så har jag helt enkelt inte hunnit med att plita ner mina tankar för 2016 förrän nu.

Under senare delen av 2015 har jag mer och mer insett att jag vill ha ett kravlöst läsande ett tag framöver. Utifrån detta fattade jag ett beslut. Under åtminstone 2016 ska jag inte ha några temaläsning om jag inte absolut vill; jag ska inte delta i några läs-a-loter; jag ska inte sätta upp några läsutmaningar och läsmål.

Den enda utmaning som jag har satt upp för i år är som vanligt Goodreads Reading Challenge. Där har jag bestämt att jag under året ska läsa hela 12 böcker. När jag skriver detta inlägg har jag redan avklarat 3 böcker på två månader tack vare att jag nu på allvar har kommit igång med att lyssna på ljudböcker.

Jag kommer även att fortsätta med följande utmaningar eftersom de inte är så krävande: klassikerutmaning, 30 böcker innan 30 år (40 år), 100 moderna ungdomstitlarMin digitala bokhylla och Återta bokhyllan!.

Jag tänker göra ett försök att inte be om så många recensionsex och istället försöka läsa de som ligger på hög sen flera år tillbaka och sedan läsa det jag känner för av de böcker jag äger. Jag tänker helt enkelt ta läsande som de kommer med kravlöshet som ledord.

Slappläsning i fåtölj

 

One thought on “Läsplaner 2016”

Kommentera

