Nytt i bokhyllan – februari 2016

I februari har det förutom bokrean (det kommer ett separat inlägg med inköpen härifrån) inte flyttat in så många böcker hos mig. Bara tre om jag inte minns helt åt skogen fel.

I början av månaden kom ett oväntat recensionsex från Modernista.

Vem som helst utom Ivy Pocket (Ivy Pocket, #1)
Vem som helst utom Ivy Pocket (Ivy Pocket, #1)

Denna bok, ”Vem som helst utom Ivy Pocket” av Caleb Krisp, verkar ha dykt upp hos många bokbloggare utan förvarning. 🙂

Jag bytte bok med Ulrica på Västmanländskans bokblogg. Hon fick ”Bokklubben vid livets slut” och jag fick den här:

Christmas Ever After
Christmas Ever After

Jag tycker att det verkar vara en intressant julbok. Jag kanske läser den till jul senare i år, Vem vet? 🙂

Sista februari fick jag meddelande om att min beställning från Adlibris hade kommit. Det var en av de böckerna som jag beställde för att fira att jag ska byta jobb.

 

L.A. Noir (The Lloyd Hopkins Trilogy)
L.A. Noir (The Lloyd Hopkins Trilogy)

Jag funderade ett tag på vilken bok jag skulle välja och det fick bli en bok av James Ellroy. Just denna var lite dyrare än vad jag brukar handla för men jag tyckte att det var värt det eftersom jag ändå firade. Jag har läst två böcker av James Ellroy tidigare och tänkte att jag skulle förkovra mig mer i hans böcker framöver så det fick bli en bok som innehöll en hel trilogi. Boken heter ”L.A. Noir” och den består av hela Lloyd Hopkins-trilogin. Böckerna som ingår i trilogin är: ”Blood on the Moon”, ”Because the Night” och ”Suicide Hill”. detta kommer bli min första bok av James Ellroy på engelska. De jag har läst innan var på svenska. Men det ska bli kul när jag nu får tillfälle och känner för att plocka upp den här för att läsa.

Kommentera

