Nytt i bokhyllan – Bokrea 2016

Det har faktiskt bara blivit ett bokpaket under bokrean och det innehöll hela två böcker. Paketet var från Adlibris.

”Nattfilm” av Marisha Pessl har jag länge velat läsa eftersom jag har hört mycket gott om den och jag har även hört att det är en annorlunda bok.

Julie Otsuka har jag också hört en del om och de flesta verkar tycka mycket bra om hennes böcker därför tänkte jag ge ”När kejsaren var gudomlig” en chans.

 

Dessutom råkade jag köpa två e-böcker på fredagen efter bokreastarten. Dessa böcker köpte jag också på Adlibris.

Det blev ytterligare en bok av Julie Otsuka, trots att jag inte har hunnit läsa den första boken jag köpte.

Sen har jag länge suktat efter ”Himlakroppar” av Eleanor Catton fast främst på engelska. Jag kunde dock inte motstå 25 kr för boken.

One thought on “Nytt i bokhyllan – Bokrea 2016”

Kommentera

