Märkta för livet

Märkta för livet (Jana Berzelius, #1)
Märkta för livet (Jana Berzelius, #1)

Titel: Märkta för livet
Författare: Emelie Schepp
Uppläsare: Katarina Ewerlöf
Serie: Jana Berzelius, #1
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 11 h 47 min
Lyssnat på språk: Svenska (= originalspråk)
Utläst: 26 februari 2016
Mitt betyg: BokbetygBokbetygBokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Migrationsverkets chef hittas mördad i sin villa.

Ett barn hittas mördad i en skog.

Vad är kopplingen mellan morden?

Åklagare Jana Berzelius leder förundersökningen. Men fallen berör henne på ett mycket personligt plan.

 

Mina tankar

En deckare … Jag vet inte om jag tycker att den var så annorlunda mot de flesta andra deckare som jag har läst genom åren. Det var någon enstaka vändning som förvånade lite grand, men i det stora hela så kändes mönstret/upplägget välbekant.

Jag påstår inte att boken var dålig. Jag menar bara att den känns lite som en i mängden.

Det var ene helt okej lyssning; lagom lång för en veckas pendling till och från jobbet för mig.

Jag vet dock inte om jag hade plockat upp boken om det inte var för att jag har fått den gratis av vårt kollektivtrafikföretag.

Jag kan dock säga att gillar du deckare ska du absolut ta dig an denna bok.

One thought on “Märkta för livet”

Kommentera

