Sjuk = bokinköp? (Nytt i bokhyllan – Bokrea 2016 del 2)

Idag är jag tyvärr hemma från jobbet på grund av illamående, yrsel och huvudvärk. Det är inte så farligt men att flytta huvudet för fort ger en billig fylla, bland annat.

Nu till rubriken för inlägget. Jag satt av en slump (kan vi säga) och sneglade lite på bokhandlarna på nätet och såg att det fanns några fler intressanta e-böcker på rean. Klickfingret satte igång och ned i korgen åkte hela två böcker:

Jag har första delen i Jan Guillous serien ”Det stora århundradet” (”Brobyggarna”), men jag har inte läst den än. Jag tänkte dock att det kunde vara en bra idé att köpa del två (”Dandy”) eftersom den bara kostade 25 kr på Dito.

Det är lite detsamma med bok nummer två där, ”Magikernas land” av Lev Grossman. Det är del tre i trilogin ”Magikerna”. Jag har del ett (”Magikerna”) och del två (”Magikernas kung”) redan så nu kan jag plöja hela trilogin på en gång. Även denna var väldigt billig på Dito, bara 29 kr.

Det bästa är att de tidigare delarna i båda serierna också är e-böcker så formatet blev detsamma. 🙂

 

Kommentera

