Ljudböcker + jag = kärlek?

Kan det vara så att jag faktiskt har skapat mig ett kärleksfullt förhållande till ljudböcker? Det är nog lite så i alla fall. Jag har hittills i år (sen februari) lyssnat på hela 5 stycken. Det är helt sjuk många med tanke på att jag tidigare har varit jättedålig på att bibehålla koncentrationen när jag lyssnade på böcker. Tankarna hade, åtminstone tidigare, en förmåga att vandra iväg när jag lyssnade på just böcker.

Det är så dags nu, men jag har börjat inse hur skönt det är att lyssna på en ljudbok på vägen till och från jobbet. Det är ändå bara dötid som jag inte kan använda till något vettigt eftersom jag kör bil. Jag har dessutom märkt att risken att jag somnar bakom ratten är mindre om jag lyssnar på en ljudbok eftersom jag måste koncentrera mig lite mer än om jag lyssnar på musik. 🙂

tux med hörlurar
Källa
Kommentera

