Februari – en sammanfattning

 Då är det verkligen hög tid att sammanfatta läsningen under februari.

Så här såg läsningen ut i bilder:

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 4
Antal lästa sidor: 298
Tid: 20 h 40 min
Antal lästa ljudböcker: 3
Antal lästa recensionsex: 1
Antal lästa egenägda: 3
Antal lästa på svenska: 4

 

Kommentar till läsningen:

Månadens bästa bok var ”Bokklubben vid livets slut” av Will Schwalbe. Den gav mig många intressanta boktips och kommentarer till böckerna som den tog upp, bland mycket annat.

Månadens sämsta bok var ”Märkta för livet” av Emelie Schepp. Den kändes lite som en deckare i mängden.

Jag fick äntligen läst klart boken som jag påbörjade i slutet av december förra året (”Bokklubben vid livets slut”). Jag fick dessutom kommit igång på allvar med att lyssna på ljudböcker i bilen till och från jobbet. Det är väldigt skönt att få tänka på annat en stund medan man inte kan göra så mycket annat än att koncentrera sig på sin bilkörning.

Med tanke på hur lite tid jag faktiskt har att läsa så är jag nöjd med läsningen denna månad. Det är ju en förbättring jämfört med januari då jag inte avslutade någon bok.

Kommentera

