Jag ska egentligen inte jobba här

Jag ska egentligen inte jobba här
Jag ska egentligen inte jobba här

Titel: Jag ska egentligen inte jobba här
Författare: Sara Beischer
Uppläsare: Kerstin Andersson
Förlag: Ordfront Ljud
Typ: Bibliotekslån
Format: Ljudbok
Tid: 6 h 27 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 3 mars 2016
Mitt betyg: Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

19-åriga Moa Bengtsson är huvudpersonen. Hon har precis flyttat till Stockholm och tar ett sommarjobb på ålderdomshemmet Liljebacken.

Moas ambition är att bli skådespelare. Liljebacken är bara ett tillfälligt jobb.

Vi får även följa några av pensionärerna som bor på Liljebacken genom Moa.

 

Mina tankar

Det här var en mycket tråkig bok. Jag fastnade inte för Moa utan tyckte snarare att hon var pinsam och naiv större delen av tiden.

Jag funderade flera gånger på att inte lyssna klart på boken.

Det var mest jobbiga scener med saker som jag inte kände för att lyssna på, berättelsen kändes kändes fånig. Trots det lyssnade jag klar tack vare att boken var så kort.

Tyvärr är det ingen bok som jag rekommenderar.

2 thoughts on “Jag ska egentligen inte jobba här”

Kommentera

