Mina bokhyllor

För någon månad sen hade jag en veckas semester och tog då tillfället i akt och organiserade och ställde upp alla våra böcker i bokhyllor av olika slag. Så här blev resultatet:

Bokhylla dvd-ställ vid kaminen 2016Bokhylla dvd-ställ mot yttervägg 2016

Dessa två bilder är dvd-ställ som står i vårt vardagsrum. Vi har knappt några filmer kvar så jag använder dem främst till pocketböcker istället.

 

Bokhylla trappen upp 2016

De här hyllorna hade vi ovanför vårt datorbord i lägenheten men nu har de fått en hedersplats på väggen i trappen upp till övervåningen.

 

Bokhylla liten Billy 2016Bokhylla Laiva 2016

Dessa två bokhyllor står i hallen uppe där vi även har vårt datorbord som kan skymtas på den första av dessa två bilder. Den övre bilden är en smal Billy-bokhylla med engelska pocket, engelska inbundna böcker och spanska, danska inbundna böcker samt mina julböcker på olika språk.

På den andra bilden är det en bokhylla från IKEA som heter Laiva. Där hittas resterande inbundna svenska böcker som inte fick plats i den stora Billy-bokhyllan (se nästa bild), Patrik fick en egen hylla och alla ordböcker och dylikt fick en hylla.

 

Bokhylla stor Billy 2016

Sist ut har vi den lätt gryniga bilden på den stora Billy-bokhyllan med de flesta av mina böcker. De översta hyllorna är engelska paperbacks och sen är det inbundna böcker på svenska.

Så där har ni det. Så ser mina bokhyllor ut just nu. Mitt problem är bara att jag inte har ställt upp mina recensionsex någonstans ännu. De ligger i platslådor för tillfället. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dem. Jag får ju se hur många som är kvar när de är färdiglästa. Jag har börjat gå efter devisen att tror jag inte att jag kommer att vilja läsa om boken så får de flytta härifrån oavsett vilken typ av bok det är.

 

One thought on “Mina bokhyllor”

Kommentera

