Nytt i bokhyllan – mars 2016

Den här månaden var även den lite galen när det gäller bokinköp och recensionsex som har dykt upp.

Först och främst så kom ju Västtrafik med två gratisböcker (en e-bok och en ljudbok).

 

Sen dök det upp ett intressant recensionsex från Modernista.

Det är egentligen en bok som jag hade tänkt läsa på engelska någon gång ni framtiden men när jag ändå har fått den så får det väl bli att jag läser den. 🙂

Glastronen (Glastronen, #1)
Glastronen (Glastronen, #1)

 

Efter det köpte jag två böcker i den där Bokhandeln i Ullared när vi var på Gekås för någon vecka sen.

Den ena var med på årets bokrean vilket har gjort att jag har sneglat på den sen tidigare. Men det blev inte av att jag inhandlade ”Förändring” på just bokrean. Den andra, ”Gilead” har jag hört mycket gott om och är därför väldigt intresserad av att läsa den och sedan fortsättningen.

 

Sista dagen i mars dök det upp en massa bokpaket. I ett av dem var det ett recensionsex som verkligen är efterlängtat. Författaren mejlade mig för någon vecka sen och frågade om jag ville läsa och recensera boken. Eftersom jag har gillat de två andra böckerna av honom så tackade jag självklart ja. 🙂

Saharasyndromet (Afrikatrilogin, #3)
Saharasyndromet (Afrikatrilogin, #3)

Det är Lind & CO som ger ut denna bok.

 

Sen skyller jag på Elen på Bokpotaten. I hennes inlägg om sina bokreainköp pratade honom Ken Folletts Århundradet-trilogi. Det lockade mig till att köpa denna. Två av dem, del ett och tre köptes från Bokus som fortfarande hade bokrea på just dessa böcker när jag handlade. Del två däremot inhandlades från CDON:s outlet.

Jag har märkt att jag mer och mer har börjat gilla historiska romaner därav detta inköp. 🙂

2 thoughts on “Nytt i bokhyllan – mars 2016”

Kommentera

