En smakbit på söndagen – Vem som helst utom Ivy Pocket

Det här inlägget har sitt ursprung  hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten –  en bokblogg. Där heter inlägget En smakebit på søndag. Tanken är att man delar en liten textrad eller så ur den bok/de böcker som man för tillfället läser. Den här söndagen bjuds ni på ett citat ur boken ”Vem som helst utom Ivy Pocket” av Caleb Krisp.

>>Du ska inte se så dyster ut för det<<, sa jag [Ivy]. >>Jag har bara känt dig en kort tid, men jag anar redan att din hud blir förskräckligt fläckig när du är dyster.<<

Hon flämtade till. >>Vad sa du?<<

Den arma varelsen hörde tydligen dåligt.

>>Fläckig, kära du.<<, sa jag, högre den här gången. >>När du tänker svårmodiga tankar, vilket jag kan föreställa mig att du gör ganska ofta, blossar dina kinder upp som om någon slagit dig i ansiktet med ett cricketträ.<<

Det här tycktes märkligt nog  göra henne på gott humör.

(sid. 107)

Vem som helst utom Ivy Pocket (Ivy Pocket, #1)
Vem som helst utom Ivy Pocket (Ivy Pocket, #1)
Kommentera

