Goodreads Reading Challenge 2016 – uppdatering

Igår läste jag klart min 12:e bok för det här året. Det är i och för sig ingen stor händelse i sig, men om man ser till en av otroligt få utmaningar som jag satt upp för mig själv i början av året så är det en stor händelse. Jag har nämligen klarat mitt mål att läsa just 12 böcker under det här året!

Goodreads Reading Challenge 2016

Det var egentligen ett ganska så lågt mål. Men eftersom jag visste hur dåligt med lästid jag har på grund av mitt jobb så ville jag sätta ribban lågt.

Enda anledningen till att jag redan har lyckats uppnå målet är för att jag de senaste månaderna har lyssnat på ljudböcker i takten en bok i veckan, ungefär. Det får antalet lästa böcker att öka i en stadig takt. 🙂

Så detta är något jag gläds mycket över; alltså att ha uppnått ett av mina mål för året utan att ha stressat över det. Det var ju liksom hela meningen med det.

Kommentera

