Mars – en sammanfattning (2016)

Oj, jag har helt missat att sammanfatta min läsning under mars. Här kommer den!

Så här såg läsningen ut i bilder:

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 5
Antal lästa sidor: 218
Tid: 36 h 6 min
Antal lästa ljudböcker: 4
Antal lästa recensionsex: 1
Antal lästa egenägda: 3
Antal lästa bibliotekslån: 1
Antal lästa på svenska: 5

Kommentar till läsningen:

Månadens bästa bok var ”Vi” av Jevgenij Zamjatin. Den kändes nog allt snäppet bättre än ”Konsten att höra hjärtslag” av Jan-Philipp Sendker trots att jag gav båda böckerna tre tekoppar.

Månadens sämsta bok var utan tvekan ”Jag ska egentligen inte jobba här” av Sara Beischer. Jag funderade flera gånger på att ge upp boken men den var ju så kort så jag lyssnade klart på den. Men det känns nästan som att det var förlorad tid för min del …

Att få avslutat hela fem böcker känns riktigt bra. Orsaken är främst att jag lyssnar på en ljudbok i veckan, ungefär, så antalet ökar i ganska rask takt. Lyckas jag även få läst lite i en fysisk bok så får jag ju kanske avslutat även den och då blir ju totalen för avslutade verk en månad jättebra, som i detta fall. 🙂

Kommentera

