Simmaren

Simmaren wid
Titel: Simmaren
Författare: Joakim Zander
Uppläsare: Peter Andersson
Serie: Klara Waldéen, #1
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 11 h 28 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 10 april 2016
Mitt betyg: BokbetygBokbetygBokbetygBokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

En man får barn med en svensk diplomat i Damaskus. Diplomaten dödas. Barnet lämnas på svenska ambassaden. Mannen jobbar för CIA.

Mahmoud Shammoush doktorerar i tortyrmetoder vid Uppsala universitet. En gammal lumparkompis till honom drar in honom i död och konspirationer.

En Klara Waldéen dras in av Mahmoud i det hela och en George Löw hamnar också mitt i skiten.

Alla deras öden vävs ihop.

 

Mina tankar

Detta är spänning när den är riktigt bra. Det är oväntade vändningar, bra berättande och mycket, mycket mer.

I början är det lite rörigt men efterhand faller bitarna på plats och man kan hålla isär vem som är vem och på vilken plats de är i vilket sammanhang.

Man dras med i allt som händer och spänningen är stor.

Dessutom finns det en fristående fortsättning som jag tänker ta en titt på inom en snar framtid.

Detta är en bok jag kan rekommendera till alla. Den är riktigt bra. Läs den!

3 thoughts on “Simmaren”

Kommentera

