Nytt i bokhyllan – april 2016

Denna månad har följande spännande böcker flyttat in hos mig:

Dessa kom från The Book Depository. Den första ”Jonathan Strange & Mr Norrell” av Susanna Clarke hittade jag i deras Bargain Shop (böcker till nedsatt pris). Där hittade jag även del två i serien ”The Reckoners” därför kände jag mig tvingad att inhandla även del ett ”Steelheart” av Brandon Sanderson.

 

Senare i april dök även del två i serien ”The Reckoners” upp:

Firefight (The Reckoners, #2)
Firefight (The Reckoners, #2)

Så nu kan man väl säga att jag har börjat samla på Brandon Sandersons böcker på engelska i denna utgåva. 🙂

 

I mitten av månaden kom min förhandsbeställda bok, den jag beställde för att fira påskriften av kontraktet för mitt nya jobb.

Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass
Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass

Det var ännu en bok i utgåvan Word Cloud Classics och denna gång föll lotten på ”Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass” av Lewis Carroll. Jag har varken läst någon av böckerna eller sett någon av filmerna som baseras på denna bok så det ska bli kul att bekanta mig med denna berättelse inom en snar framtid.

 

Adlibris hade i en kampanj som sa köp två ljudböcker för 149 kr. Där hittade jag två stycken som jag lyckades klicka hem.

Det blev alltså en feelgoodroman av Åsa Hellberg som heter ”Toscana tur och retur” och Graeme Simsions ”Projekt Rosie” som är första boken i serien om Don Tillman.

One thought on “Nytt i bokhyllan – april 2016”

Kommentera

