Bokbloggsjerka 29 april – 2 maj (2016)

bokbloggsjerkabild

Denna vecka ställer Annika följande fråga:

Skulle du kunna tipsa om en bok (eller flera) som utspelar sig i dina hemtrakter?

För den som inte vet så är mina hemtrakter Kinna, Marks kommun (Sjuhäradsbygden). Sen december förra året så är min hemort Skene som är grannorten till Kinna så mina hemtrakter är fortfarande desamma. Skene och Kinna ligger ca 3 mil från Borås, 6,5 mil från Göteborg och ca 5,3 mil från Varberg. Då vet ni lite om var jag befinner mig. Om vi nu ska ta en titt på böcker som utspelar sig här så kan jag knappt komma på några. Den enda som poppar upp i huvudet (som jag har läst) är ”Fruset ögonblick” av Camilla Ceder. I denna bok florerar mina hemtrakter lite grand. Men inte konkret med namn, men ändå. Större delen av boken utspelar sig i Göteborg.

Detta är väl allt jag har att komma med som svar på helgens jerka, tyvärr.

5 thoughts on “Bokbloggsjerka 29 april – 2 maj (2016)”

  1. Det var ett svårt men roligt ämne, om man kan komma på något 🙂 Om det då är bara nån del där hemmatrakterna nämns så blir det extra kul att läsa 🙂

  2. Jag har något svagt minne av någon bok som utspelar sig i Kinna, men kan inte komma på vilken det skulle vara i så fall. Fruset ögonblick har jag stående oläst i hyllan 🙂

Kommentera

