Bokbloggsjerka 6-9 maj (2016)

bokbloggsjerkabild

Bättre sent än aldrig … Denna gången ställer Annika följande fråga:

Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

Detta kräver lite tankeverksamhet och jag har funderat hela helgen på ett bra svar.

Här är några böcker som jag tycker har fina omslag:

Dessa utgåvor kommer från Word Cloud Classics. Jag samlar på dem eftersom jag gillar dem. De känns stilrena men ändå snygga.

 

Här är några exempel på fula omslag:

Dessa är helt skilda böcker. De har ingen annan gemensam nämnare förutom att jag tycker att de är fula. De känns händelselösa och intetsägande på något sätt.

One thought on “Bokbloggsjerka 6-9 maj (2016)”

Kommentera

