Nytt i bokhyllan – maj 2016

Fram till och med 1 maj hade Adlibris en kampanj på Carin Hjulströms böcker om Frida Fors. Man kunde få del ett och två som e-bok för 39 kr/st. Jag har redan del ett (”Finns inte på kartan”) som ljudbok så den intresserade mig inte. Del två (”Hitta vilse”) har jag funderat på att köpa som ljudbok, men nu när e-boken var så billig så slog jag till.

Hitta vilse (Frida Fors, #2)
Hitta vilse (Frida Fors, #2)

 

Jag hade turen att vinna en tävling på Facebook som Bokfabriken höll i. Vinsten var ju självklart en bok:

Alibi AB
Alibi AB

 

Rabén & Sjögren gav bort ”Rum 213” av Ingelin Angerborn och ”Kurragömma” av Petrus Dahlin gratis som e-böcker under två dagar i slutet av månaden. Självklart klickade jag hem dem trots att jag redan har läst ”Rum 213”.

Sista dagen i månaden kom det ett spännande recensionsex som jag har frågat efter från Pocketförlaget.

En sommar på luffen
En sommar på luffen (Anna-Lisa, #1)

Boken heter, som ni ser, ”En sommar på luffen” och är skriven av Eli Åhman Owetz.

Kommentera

