Sommarbingo 2016

Jag skulle ju egentligen ha ett utmaningsfritt år, men så har jag sett att många bokbloggare kör en sommarbingo med en bingobricka som de har hittat hos bloggen/podcasten BOTNS. Deras tanke är att man ska använda bingobrickan när man lyssnar på deras podcast måndag 6/6. Men jag tänker istället använda deras bingobricka och pricka av böcker som jag läser som passar in i rutorna under tidsperioden 1 juni-31 augusti, alltså under sommaren. Vi räknar ju juni, juli och augusti som sommarmånader i Sverige (det är åtminstone vad vi lär våra elever på sfi). Då vet ni läget.

Så här ser min bricka ut:

BOTNS Bingo 2016

Vanligtvis brukar jag översätta allt som är på engelska men denna gång orkar jag faktiskt inte det. Skriv en kommentar om det är något ni undrar över så svarar jag. 🙂

Hittills i juni har jag inte läst klart någon bok så jag kan inte pricka av några brickor ännu. Men jag ska försöka komma ihåg att hålla er uppdaterade efterhand.

13 thoughts on “Sommarbingo 2016”

  1. Kul att du också kör. Jag skulle egentligen också haft utmaningsfritt 😉
    Det finns en FB-grupp där man kan peppa och tipsa varandra. Jag bjuder in dig till den.

Kommentera

