Saharasyndromet

Saharasyndromet (Afrikatrilogin, #3)
Saharasyndromet (Afrikatrilogin, #3)

Titel: Saharasyndromet
Författare: Christian Unge
Serie: Afrikatrilogin, #3
Förlag: Lind & CO
Typ: Recensionsex
Format: Inbunden
Sidantal: 371
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 20 maj 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON

 

OBS! Detta är en del i serien. Jag kan medvetet eller omedvetet råka avslöja något från tidigare delar.

 

Martin är i Sierra Leone med Läkare utan gränser. Han och några till kidnappas. Strax visar det sig också att Martin har ebola.

Perspektivet är dock inte Martins utan Mettes, en vän till Bella (Martins dotter), och Bellas. Mette är, förresten, narkosläkare.

 

Mina tankar

Det känns som att jag främst gillade delarna ur Bellas perspektiv eftersom det var det mer känslofyllda perspektivet. Mettes perspektiv kändes i min värld mest som ett nödvändigt ont för att sedan få belöningen att läsa mer om Bella.

Kidnappningen och terroristscenerna kändes som att jag hade läst och sett förr.

Det kommer dock en mycket oväntade twist på slutet som får mig att vilja läsa mer om familjen Roeykens.

Medan de andra två delarna i trilogin/serien har fokuserat på Martin så kändes han mest som en bifigur i denna bok. Jag vet inte om jag tycker att det var bra eller inte.

Jag kan trots detta rekommendera boken och särskilt del 1 och 2 i trilogin/serien!

Kommentera

