Lite om mycket eller mycket om lite?

Jag tänkte egentligen att det idag skulle bli ett inlägg med en smakbit, men eftersom jag fortfarande läser ”En sommar på luffen” av Eli Åhman Owetz och gav er ett citat ur boken redan förra veckan så utgår inlägget med en smakbit. Istället får ni detta (som jag inte riktigt vet vad det blir).

EM 2016 i fotboll började i fredags. Jag brukar inte titta på så mycket sport, men just landslagsfotboll gillar jag. Jag har hittills sett alla matcherna och kommer att försöka se så många som möjligt framöver också. Detta evenemang kommer att pågå till och med 10 juli. De senaste dagarna har mitt fotbollstittande inneburit att min lästid har minskat avsevärt. Jag brukar ta mig tid på kvällen efter middagen innan det är dags att sova på vardagarna till att läsa. De kommande veckorna kommer denna tid förmodligen mest att ägnas åt fotbollstittande. Det kan också i förlängningen innebära att jag inte har så mycket att skriva om här, men jag vet inte.

Men EM i fotboll har inte bara medfört mindre lästid. Det har även fått mig intresserad av Olof Lundhs bok ”Vad jag pratar om när jag pratar om fotboll”. Boken kom ut 10 juni, alltså när EM i fotboll invigdes. Jag har frågat förlaget om jag skulle kunna få boken som recensionsex. Jag får se om den dyker upp annars tror jag nog allt att jag får ta och låna boken på biblioteket för att se om den är så bra som den verkar.

Ja, det var väl lite om mycket eller mycket om lite … 🙂

Så här borde jag kanske göra (vi har dock ingen TV utan vi tittar via internet på fotbollen):

Bildkälla
Bildkälla
Kommentera

