Mitt himmelska kramdjur

Mitt himmelska kramdjur wid
Mitt himmelska kramdjur

Titel: Mitt himmelska kramdjur
Författare: Katarina Mazetti
Uppläsare: Vanja Blomkvist; Vanna Rosenberg
Förlag: Alfabeta bokförlag
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 5 h 46 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 29 maj 2016
Mitt betyg: Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Vera, ung journalist, och Madeleine, medelålders byråkrat, träffas på Saligheten, en scoutgård, där de ska söka gudomligheten med sex andra. Vera åker dit för att skriva en artikelserie om det hela utan att resten vet om att hon gör det. Madeleine åker dit för att lätta på sin ryggsäck (ordagrant).

Det pratas om Gud på några olika sätt.

 

Mina tankar

Detta var en mycket tråkig bok, tyvärr. Jag kan ha haft för höga förväntningar på den på grund av att jag sen tidigare var lite kär i Mazettis böcker som ljudböcker. Tyvärr fångar den inte mitt intresse och jag kommer ofta på mig själv med att tänka på annat. Så nej, detta är ingen bok som jag rekommenderar till någon.

2 thoughts on “Mitt himmelska kramdjur”

Kommentera

